tisdag 6 juli 2010

Internet = kapoff

Åska kan ta sig i sina bakre, håriga regioner. Och hårt.

I förrgår kväll låg jag och tittade på film på min bärbara DVD och eftersom batteriet suger och jag inte vet var det är var den inkopplad. Inget dåligt med det. Men självklart börjar det åska. Jag drar ut allt till datorn men är tjurig nog att fortsätta titta på film. Det drar väl förbi, ansåg jag och fortsatte titta på hur Voldemort återuppstår och Slingersvans läspar runt och är allmänt råttliknande. Det... ända tills det small till åt helvete och jag bara drog ur kontakten direkt.

Jag funderade på att väcka resten av huset men hörde min bror dra ur så jag tänkte att då är alla vakna. För min pappa kan vakna av att jag går på toa...

En till smäll värsta "KEBABSMÄLL BOOOM". Jag har vid det här laget slagit mig ner vid fönstret och tittar på blixtarna.

KEBABSMÄLL BOOOOOOOOM. Eller nej. KEBABRULLE MED EXTRA SÅS-SMÄLL BOOOM. Så hög var nästa smäll och den knastrade till värsta läskigt också. Och alla boom kom uppifrån liksom. NU vaknar folk och springer och drar ut i hela huset. Åskan drar förbi efter ett tag och sedan dagen efter märker vi att internet-grejen seriöst har typ brunnit upp och blivit alldeles svart och att en dator är död. Trevligt. Eller inte.

Vi blir utan internet i en och en halv dag och deeeet är historien bakom mitt "försvinnande".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar